top of page
ЗНАК 2.jpg

PROSIMY O UWAŻNE ZAPOZNANIE SIĘ Z WARUNKAMI ŚWIADCZENIA USŁUG!

Nieznajomość prawa nie zwalnia cię z odpowiedzialności. Nieznajomość naszych Zasad nie oznacza, że masz rację w tej sytuacji.

Dlatego przed złożeniem wniosku zapoznaj się z naszym Regulaminem. Jeśli zostaniesz naszym klientem, oznacza to, że zgadzasz się z naszymi zasadami, niezależnie od tego, czy się z nimi zgadzasz, czy nie.

Jeśli nie zgadzasz się z naszymi zasadami-po prostu nie zostań naszym klientem.

WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU

Zamawiając usługi PL CARGO SP Z oo (dalej PLCR), działając jako nadawca, we własnym imieniu, w imieniu odbiorcy (odbiorcy) oraz w imieniu innych osób zainteresowanych dostawą towarów, wyrażasz zgodę na stosowanie niniejszego Regulaminu.

"Ładunek" oznacza wszystkie dokumenty lub towary przewożone na jednym liście przewozowym, przy użyciu dowolnej wygodnej i dostępnej dla PLC metody transportu, w tym transportu lotniczego, drogowego i innych środków transportu. List przewozowy oznacza każdy identyfikator ładunku lub dokument sporządzony przez zautomatyzowane systemy PLCR lub nadawcę, w tym Etykietę, Kod kreskowy, konosament lub konosament, jak również każdą elektroniczną wersję takich identyfikatorów. Przewóz jakichkolwiek towarów odbywa się na zasadzie ograniczonej odpowiedzialności zgodnie z postanowieniami niniejszego dokumentu. Jeśli spedytor potrzebuje poważniejszych gwarancji bezpieczeństwa, ubezpieczenie ładunku może być świadczone za opłatą(więcej informacji można znaleźć poniżej). PLCR oznacza każdego członka sieci COMERSLINE. 


1. Obsługa klienta

PLCR może, w imieniu nadawcy lub odbiorcy, wykonywać następujące czynności w ramach świadczenia usług: (1) sporządzać wszelkie dokumenty, wprowadzać zmiany w kodowaniu produktów i usług, płacić cła, podatki lub grzywny pobierane zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawowymi i wykonawczymi (zwanymi dalej: — Należności celnych), 2) występuje jako przedstawiciel nadawcy i odbiorcy w sprawach związanych ze zgłoszeniem celnym i kontrolą wywozu zarówno w kraju wywozu, jak i przywozu, a także jako odbiorca wyłącznie w celu wyznaczenia pośrednika celnego do przeprowadzenia zgłoszenia celnego i przywozu, oraz 3) przekazuje towary pośrednikowi celnemu lub innemu przedstawicielowi odbiorcy w imieniu osoby, która w opinii PLCR posiada wystarczające uprawnienia do dysponowania towarami. 

2. Towary niedopuszczalne do przewozu

Ładunek jest niedopuszczalny do przewozu, jeżeli:

* nie posiada zgłoszenia celnego, jeżeli jest to przewidziane przez odpowiednie przepisy celne,

* zawiera podrobione towary, zwierzęta, złoto i srebro, walutę, kamienie szlachetne; Broń, Materiały wybuchowe i amunicję; szczątki ludzkie; zakazane załączniki, w tym kość słoniowa i narkotyki,

* należy do kategorii substancji lub towarów niebezpiecznych, przestrzega zakazu lub ograniczenia IATA (Międzynarodowe Stowarzyszenie transportu lotniczego), ICAO( Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego), ADR (Europejska umowa dotycząca międzynarodowego przewozu towarów niebezpiecznych) lub innych właściwych organów (dalej-towary niebezpieczne)
adres jest nieprawidłowy lub towary zostały źle oznakowane lub ich opakowanie jest uszkodzone lub nieodpowiednie do zapewnienia bezpiecznego transportu w normalnych warunkach,

* zawiera inne załączniki, dla których, zdaniem PLCR, nie można zapewnić bezpieczeństwa lub legalności przewozu.


3. Dostawa i brak dostawy

Przesyłki nie mogą być dostarczane wyłącznie na adresy skrytek abonenckich lub z podaniem kodów pocztowych. Towary są dostarczane na adres odbiorcy wskazany przez nadawcę, ale niekoniecznie osobiście do odbiorcy. Dostawa towarów kierowanych do centralnej strefy odbiorczej ładunków odbywa się w tej strefie. PLCR może powiadomić odbiorcę o zbliżającej się dostawie lub nieodebranej dostawie.

Odbiorca może otrzymać alternatywne opcje dostawy, w tym dostawę w innym dniu, dostawę bez podpisu, wysyłkę na inny adres lub odbiór z biura obsługi PLCR.

W przypadku nie przyjęcia towaru, o którym mowa w art. 2, jego niedoszacowanej wartości celnej, niemożności zlokalizowania lub zidentyfikowania odbiorcy za pomocą rozsądnych środków, odmowy dostarczenia lub uiszczenia przez odbiorcę opłat celnych lub innych opłat związanych z ładunkiem PLCR podejmie wszelkie środki w swojej mocy, aby zwrócić ładunek nadawcy na koszt tego ostatniego; W przeciwnym razie ładunek zostaje oddany do dyspozycji PLCR i może być wydany, zbyty lub sprzedany według własnego uznania bez żadnej odpowiedzialności wobec nadawcy lub innych osób, a wpływy ze sprzedaży, bez opłat celnych, opłat związanych z ładunkiem i związanych z tym kosztów administracyjnych, są zwracane nadawcy.

PLCR ma prawo zniszczyć każdy ładunek, którego P nie może z mocy prawa zwrócić nadawcy, a także każdy ładunek zawierający towary niebezpieczne w załączniku. 


4. Inspekcja

PLCR ma prawo do otwierania i kontroli towarów bez uprzedzenia dla celów bezpieczeństwa, zgłoszenia celnego lub zgodnie z innymi aktami prawnymi i regulacyjnymi.

5. Obliczanie płatności i kosztów usług

PLCR oblicza płatność za przewóz towarów na podstawie najwyższej wartości rzeczywistej lub objętościowej wagi każdego ładunku, a każdy ładunek może być ponownie ważony i mierzony przez PLCR w celu potwierdzenia poprawności obliczeń.

Nadawca (lub odbiorca, w przypadku gdy PLCR działa w imieniu odbiorcy) płaci LUB Zwraca PLCR wszystkie opłaty frachtowe lub inne kwoty, należności celne pobierane w ramach usług świadczonych przez PLCR lub wydatki poniesione przez PLCR w imieniu nadawcy lub odbiorcy. Przed dostawą można zażądać zapłaty należności celnych.


6. Odpowiedzialność PL CARGO SP Z OO 

6.1. Odpowiedzialność PLCR w odniesieniu do wszelkich ładunków przewożonych drogą lotniczą (w tym pomocniczego transportu drogowego lub postojów na trasie) jest ograniczona zgodnie z konwencjami Montrealskimi lub warszawskimi, lub, jeśli te konwencje nie mają zastosowania, do mniejszej z następujących kwot: (i) aktualnej wartości rynkowej lub deklarowanej, lub (ii) 22 specjalnych praw ciągnienia za kilogram (około 30,00 USD za kilogram). Ograniczenia te mają również zastosowanie do wszystkich innych rodzajów transportu ładunków, z wyjątkiem tego, że w przypadku transportu drogowego rzeczy obowiązują ograniczenia wymienione poniżej.

W przypadku międzynarodowego przewozu drogowego rzeczy odpowiedzialność firmy PLCR jest ograniczona lub uznana za ograniczoną przez Warunki Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego rzeczy (CMR) do mniejszej z następujących kwot: (i) aktualnej wartości rynkowej lub deklarowanej lub (ii) 8,33 specjalnych praw ciągnienia za kilogram (około 11,00 USD za kilogram). W przypadku braku prawnie obowiązujących lub niższych granic odpowiedzialności w obowiązującym ustawodawstwie krajowym ograniczenia takie mają również zastosowanie do krajowego przewozu drogowego rzeczy.

Odpowiedzialność PLCR jest wyraźnie ograniczona do bezpośrednich rzeczywistych szkód wyrządzonych ładunkowi w wyniku jego uszkodzenia lub utraty i nie może przekraczać limitów na kilogram masy ładunku określonych w niniejszym punkcie 6. Żadnych innych rodzajów strat lub szkód (w tym, ale nie wyłącznie, utraconych zysków, dochodów z odsetek i perspektyw biznesowych), niezależnie od tego, czy taka szkoda lub strata ma charakter szczególny czy pośredni, nawet jeśli PLCR została poinformowana o ryzyku takiej szkody lub straty.

6.2. PLCR zobowiązuje się do podjęcia wszelkich uzasadnionych starań w celu dostarczenia towarów zgodnie ze zwykłym harmonogramem dostaw PLCR, ale taki harmonogram nie jest obowiązkowy i nie jest częścią umowy. P nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody lub straty spowodowane opóźnieniem 


7. Składanie oświadczeń

Wszelkie roszczenia należy złożyć do PLCR na piśmie w ciągu pięciu (5) dni od otrzymania przesyłki przez odbiorcę; w przeciwnym razie PLCR nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek roszczenia.

W odniesieniu do jednego ładunku może być wniesione tylko jedno roszczenie, a jego rozliczenie stanowi pełne i ostateczne rozliczenie wszystkich roszczeń z tytułu szkód i strat w odniesieniu do takiego ładunku.

Wniosek należy przesłać na adres e-mail
plcargologistics@gmail.com

Okres rozpatrywania prentensji wynosi 30 dni. Okres rozpatrywania reklamacji może zostać przedłużony w celu uzyskania dalszych informacji. Roszczenie należy złożyć w języku polskim, angielskim lub rosyjskim. PLCR zastrzega sobie prawo do podjęcia decyzji o udzieleniu odpowiedzi klientom mówiącym po rosyjsku i zażądania od takich klientów złożenia roszczenia w języku rosyjskim. Rosyjski rosyjski jest dowodem na to, że klient mówi po rosyjsku, ponieważ przed roszczeniem wszystkie rozmowy biznesowe były prowadzone w języku rosyjskim. Ma to na celu rozwiązanie problemu w pozytywny sposób, aby podczas przełączania na inny język szczegóły transakcji nie zostały utracone lub zniekształcone. 


8. Ubezpieczenie ładunków

PLCR może zorganizować ubezpieczenie ładunku w ramach kwoty ubezpieczenia odpowiadającej aktualnej wartości ładunku w przypadku jego utraty. PLCR zobowiązuje się rozszerzyć swoją odpowiedzialność ubezpieczeniową i odpowiedzialność ubezpieczeniową członków sieci COMERSLINE na wszystkie ładunki, które PLCR przyjmuje do eksploatacji. Ubezpieczenie ładunków nie obejmuje szkód pośrednich lub strat, ani szkód lub strat spowodowanych opóźnieniem w dostawie.

9. Okoliczności poza kontrolą PLCR

PLCR nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody lub straty spowodowane okolicznościami pozostającymi poza kontrolą PLCR. Okoliczności te obejmują między innymi: negatywny wpływ pola elektrycznego lub magnetycznego na elektroniczne lub fotograficzne obrazy, dane lub zapisy lub ich usunięcie; wszelkie wady lub cechy wynikające z charakteru ładunku, nawet jeśli zostały zgłoszone PLCR; wszelkie działania lub zaniechania osób innych niż pracownicy lub kontrahenci PLCR, tj. nadawca, odbiorca, osoba trzecia, organy celne lub inni urzędnicy.; siła wyższa-trzęsienie ziemi, cyklon, huragan, Powódź, Mgła, działania wojskowe, katastrofy lotnicze, embargo, bunt, masowe zamieszki lub konflikty przemysłowe.

10. Gwarancje nadawcy i odszkodowanie za szkody

Spedytor chroni PLCR przed utratą lub uszkodzeniem i zobowiązuje się zrekompensować wszelkie straty lub szkody spowodowane nieprzestrzeganiem przez spedytora następujących gwarancji i oświadczeń:

wszystkie informacje dostarczone przez nadawcę lub jego przedstawicieli są kompletne i dokładne;

* Ładunek jest dopuszczalny do przewozu zgodnie z artykułem 2 niniejszych Warunków;

* Ładunek został przygotowany do transportu w bezpiecznym miejscu przez niezawodny personel, podjęto środki w celu ochrony ładunku przed nieuprawnionym dostępem podczas przygotowywania, przechowywania i transportu ładunku do miejsca jego odbioru"PLCR";

* Nadawca przestrzegał wszystkich przepisów obowiązujących przepisów dotyczących operacji eksportowych i importowych, ochrony danych osobowych, wymogów sankcji, embarga, a także przepisów obowiązujących przepisów i regulacji;

* Nadawca uzyskał wszystkie niezbędne zgody na przekazywanie danych osobowych do PLCR, w tym danych odbiorcy, które mogą być wymagane podczas transportu, zgłoszenia celnego i dostawy, takich jak adres e-mail i numer telefonu komórkowego;

* PLCR ma prawo powierzyć podmiotom trzecim przetwarzanie danych osobowych przekazanych przez nadawcę.


11. Trasa szlaku

Nadawca zgadza się na każdą trasę i odchylenia od niej, w tym na możliwość przepłynięcia ładunku przez pośrednie punkty przeładunkowe.

12. Prawo właściwe

Wszelkie spory wynikające z lub w związku z niniejszymi Warunkami będą, na rzecz PLCR, rozstrzygane przed sądami kraju wysyłki i podlegają prawu tego kraju, a nadawca zobowiązuje się zaakceptować taką jurysdykcję, chyba że jest to sprzeczne z obowiązującym prawem. 

13. Odmowa usługi 

PLCR zastrzega sobie prawo do odmowy usługi klientowi w dowolnym momencie bez podania przyczyny.

Ponadto PLCR zastrzega sobie prawo do przerwania obsługi klienta w dowolnym momencie i odmowy dalszego świadczenia usług, jeśli Klient dostarczył nieprawdziwe informacje o ładunku, okłamał przedstawicieli PLCR, obrażał lub poniżał pracowników PLCR, publicznie rozpowszechniał negatywne i niedozwolone informacje na temat działalności PLCR.

W przypadku takiej odmowy PLCR może zwrócić przesyłkę do nadawcy bez zwrotu płatności zapłaconej przez Klienta.


14. Niezależność przepisów

Nieważność lub niemożność wyegzekwowania któregokolwiek z postanowień nie wpływa na ważność pozostałych postanowień niniejszych Warunków.

bottom of page